High Intensity

Wil je effect bereiken in weinig tijd en hou je van afwisseling? Dan is de High Intensity Intensive Training (HIIT) wat voor jou. Je wisselt intervallen van hoge intensiteit af met korte periodes van rust.

Het afterburn effect

In tegenstelling tot cardiotrainingen, lever je bij HIIT een veel explosievere, intensievere inspanning. Dit is de reden dat HIIT ook net zo effectief is als een lange cardiotraining, al klinkt dat misschien wat vreemd. Doordat je lijf na de intensieve trainingen langer bezig is met herstellen, blijft je lijf calorieën verbranden. Hierdoor is het uiteindelijke resultaat van verbrande calorieën bij HIIT net zo hoog als bij cardiotraining, of zelfs hoger. Bij cardiotraining heb je dit effect niet of nauwelijks.

Geen verlies van spierweefsel

Tijdens sporten in de sportschool is het mogelijk dat je naast het verbranden van vet ook spierweefsel aantast, doordat je lijf op zoek is naar meer energie. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Bij HIIT verlies je dus wel veel calorieën, maar blijft het spierweefsel intact.

Verbetering van je conditie

Tot slot zorgt HIIT voor een verbetering van je conditie. Dit is niet alleen handig tijdens het sporten, maar ook in het dagelijks leven komt dit van pas. De intensieve intervallen tijdens HIIT zorgen ervoor dat je hart getraind wordt om meer bloed te pompen. Op die manier hou je inspanningen uiteindelijk langer vol.

 

Lesrooster
Maandag
Dinsdag
High Intensity09:00 - 09:45
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag