RPM

RPM is indoor cycling op het ritme van motiverende muziek, zodat je je conditie en uithoudingsvermogen verbetert. Je legt een parcours af van heuvels, vlakke landschappen, bergtoppen, tijdritten en intervaltraining.

Net als bij wielrennen bestaat RPM uit beklimmingen en sprints, waarbij je zelf de intensiteit bepaalt. Dit doe je in een workout van 55 minuten, waarbij je rijdt op het ritme van krachtige muziek. Terwijl je toewerkt naar je persoonlijke topsnelheid worden de hellingen steeds steiler en neemt het aantal beklimmingen toe.

Wat levert RPM jou op?

  • Je verbetert de vorm van je heupen, benen en billen.
  • Je verbrandt lichaamsvet.
  • Je onderhoudt de fitheid van hart- en bloedvaten.
  • Na de inspanning zit je lekker in je vel.

De training wordt gegeven door een ervaren RPM-instructeur, die de basis fietsbewegingen voordoet. Net als bij andere Les Mills programma’s wisselen de choreografie en de muziek om de drie maanden.

Een typische RPM-les ziet er ongeveer zo uit:

  1. De benen worden opgewarmd met een rustig tempo en een lage weerstand.
  2. Je klimspieren worden opgewarmd voordat je een aantal pittige beklimmingen krijgt om je kracht te testen. Hierbij neemt de kracht en intensiteit toe. Ook tijdritten zitten in de workout. Na elke oefening krijg je wat tijd om te herstellen, zodat je voldoende energie hebt voor de volgende uitdaging.
  3. Aan het einde van de RPM-les draait het om herstel en het stretchen van de spieren.
Lesrooster
Maandag
Dinsdag
RPM20:15 - 21:15
Woensdag
Donderdag
RPM19:30 - 20:30
Vrijdag
Zaterdag
Zondag